In Spanje schijnt altijd de zon! ☀️🇪🇦
4 juli 2025 - Torrevieja, Spanje
In Spanje in Spanje in Spanje... In Spanje schijnt altijd de zon. En of onze kleine cheeta meneer er zin in heeft!! Al weken zingt ie het liedje en al weken is hij ermee bezig dat spaanse paella iets met vis is en dus jakkie is.
Vannacht om 02.00u ging de wekker. Welgeteld 10sec duurde het voor de kleine wereldreiziger zijn ogen opende en stond te stuiteren. Hij had zich nog nooit zo snel aangekleed. Waar een vakantie al goed voor is. 😅
Hop de auto in naar het autohotel. Appeltje eitje volgens Cai omdat we alleen op de weg waren. Na een reis met teveel geluid (lees kletsen) was het tijd om de auto te parkeren. Na een vlotte service stonden we al snel op Schiphol. Heel eventjes moesten we in een kleine rij staan om de koffer af te droppen maar binnen no time stonden we al bij de security.
Bij de security kregen we door Cai voorrang op de rest. Kindjes en hun ouders mochten in een aparte rij. We waren meteen aan de beurt. De meneer had nog telefoon gehad van cai zijn juf. De meneer wist te vertellen dat de juf zei dat hij een kletskont was in de klas. En de meneer wist ook dat we naar Spanje gingen. Nou ja zeg... wat heeft de juf nu allemaal toch verteld. 🇪🇦🤔 Hij zei ook dat Cai door mocht lopen omdat de juf had verteld aan hem dat Cai wel een lief jongetje was. Nou gelukkig maar anders was het ver lopen naar Spanje. 😅
Na de security nog even op het gemakje zitten. Het boarden ging vlot. We konden alleen met 13min vertraging weg ivm staking van de Franse verkeersleiding van het luchtruim. Ach we zitten en de vlucht was niet gecanceld wat hadden we te mopperen? Oh een ontzettend warm vliegtuig maar goed gelukkig is het in Spanje ook warm 🥵
Na een voorspoedige vlucht naar Alicante kwamen we aan bij de kofferband waar onze koffers al lagen te wachten op ons voor wij er waren. Nou ja zeg wat een ongeduldige koffers zeg. Denk dat ze te lang in de kast hebben moeten wachten tot ze weer ergens kwamen. 🤷♀️
We hebben de koffers maar snel meegenomen en we gingen op zoek naar het busje die ons naar de autoverhuurder bracht. We kregen een mooie Peugeot 2008 mee zelfs met werkende navigatie zonder er extra voor te betalen. Heel makkelijk dus. Adres invoeren en cruisen. Nu vonden wij bij het uitrijden van Alicante de omgeving beetje tegenvallen maar we zullen deze week zeker op zoek gaan naar mooie plekjes.
Onze contactpersoon van het huisje hadden we geappt dat we een uur vroeger waren dan gepland. No problemo we waren gewoon welkom. Erg fijn want om 11.15u zaten wij na een korte introductie van het huisje alweer in de auto naar onze vrienden van de gele M om te lunchen. Beetje mediterraanse traditie aan het worden. Als we naar het zuiden reizen dan lunchen we na het landen meestal bij de Mac.
Na de lunch op naar de leukste winkel van Spanje. De Mercadona. We love it. De beste supermarkt van Spanje vinden wij. Niks bijzonders maar gewoon alles aanwezig en leuke prijzen. Ontbijt, fruit, drinken en wat te snoepen gehaald! We kunnen een paar dagen vooruit.
Na de boodschappen hebben we maar even een siësta van 2 uurtjes gehouden. We passen ons graag aan in het Spaanse ritme! 😊 Was duidelijk voor ons alle 3 nodig na een korte nacht. Robert en Cai wilden nog naar het zwembad maar daar hielden ze ook siësta dus dan maar plonzen in de badkuip voor Cai!
Na het plonzen zijn we naar Guardamar gereden. Hier hebben we heerlijk gegeten aan de boulevard die niet heel levendig was maar wel levendig genoeg om mensen te kijken! Cai ging verder op de friet met kipnuggets. Heel zijn bord leeg. 🫢 En wij hebben heerlijke Arroz con pollo (Arroz is een soort rijst). Om makkelijk te zeggen paella met kip! Heerlijk!
We zijn nu terug in het huisje! Een erg leuk klein Spaans huisje met 2 slaapkamers, klein buitenplaatsje waar we deze week nog kunnen bbq-en. Fietsen die we mogen lenen maar geen kinderfiets dus daar maken we geen gebruik van. Maar ook kleine surfboardjes die Cai zeker nog eens wil testen aan de zee. Wasmachine! Van alle gemakken voorzien! Toch handig dat Robert connecties heeft! 😊
Nu de kleine man op bed ligt zitten wij nog heerlijk buiten op ons terrasje!
Foto’s
9 Reacties
-
Judith:4 juli 2025Hahah, als je op vakantie gaat moet je natuurlijk wel goed wakker zijn. Hoe vroeg of laat het dan op dat moment ook is! Veel plezier daar in Spanje!
-
Familie K.:4 juli 2025Thanks! Jullie ook op vakantie!
-
Oom Jeroen:4 juli 2025Goedenavond Robert, Maris en Cai dank voor jullie eerste reisverhaal. Fijn om te lezen. Maak er een mooie vakantie van. Groeten Oom Jeroen l.
-
Familie K.:4 juli 2025Hoi Jeroen! Gaan we doen! We houden je weer op de hoogte van de verhalen!
-
Oom Jeroen:4 juli 2025Goedenavond Robert, Maris en Cai fijn om jullie reisverhaal te lezen. Maak er een mooie vakantie van. Groeten Oom Jeroen
-
Janny:5 juli 2025Wat een leuke juf had Cai dan🤣🤣Hij was dus wel heel erg goed wakker,als je al zijn serieus verhaal kan houden midden in de nacht. Stuiterballetje.geniet er lekker van,En ik moet mijn ongewenste mail in de gaten houden,hsd dut niet gezien,zag vanmorgen pas,dat je Iers gepost had
-
Familie K.:5 juli 2025Maakt niet uit wanneer je hem wakker maakt. Hop en aan!
-
Linda:6 juli 2025Fijne vakantie....🌞😘
-
Familie K.:6 juli 2025Dank je wel! ☀️😘❤️













