In Spanje schijnt niet altijd de zon
9 juli 2025 - Torrevieja, Spanje
In Spanje in Spanje in Spanje daar schijnt niet altijd de zon. We werden wakker met een hele bewolkte dag! Vonden wij niet heel erg want er zat een lekker windje wat voor verkoeling zorgde.
Met veel zin en hopelijk nog zon gingen we naar het aquapark in Rojales. Ongeveer 15min rijden. Op 5min van onze casa zit ook een aquapark maar dat was kleiner en de reviews waren ook stukken minder.
Aangekomen bij het waterpark leek de lucht steeds grijzer. Buienradar gaf geen regen aan. Gelukkig maar! Het was ook nog niet superdruk dus een mooi plekje met ligbedden kunnen scoren aan het gewone zwembad. Een heerlijk verfrissend windje en ondanks de grijze wolken hadden de mannen al veel pret. Cai mocht van bijna alle glijbanen op 1 na. Hij was helemaal blij! Papa heel heldhaftig met de zwemmeneer van de glijbanen. Toen ze in de rij voor de wildwaterbaan stonden leken er kleine druppels te vallen. En die kleine druppels werden grotere druppels en die grote druppels werden nog iets grotere druppels en de hoeveelheid druppels werden er ook steeds meer. Niemand leek in de paniekstand te gaan dus de mannen bleven ook in de rij en het glijden ging gewoon door ondanks de regen. Na ongeveer 20min was het ook weer droog gelukkig en kwam steeds meer de zon door! Ook hier weer vertrouw niet op internet. Buienradar is niet altijd betrouwbaar dus! 😉
De kleine waterrat had al snel zijn weg gevonden en ging al alleen naar een bad met leuke glijbanen. Robert ging ondertussen nog van de glijbaan waar cai niet in mocht. Die glijbaan kon je wel vergelijken met een Thaise rugmassage. Dat was 1x en niet nog eens. Ondertussen ging cai ook van de andere glijbanen in zijn eentje. Toch knap dat hij steeds snel aan de beurt was want die Spaanse kids zijn echte brutale voordringers. 🤔
Uiteindelijk zijn we richting het huisje gegaan voor een verfrissende douche.
Na het douchen zijn we naar de andere kant van het stadje gereden en hebben we heerlijk gegeten bij een afgelegen tentje met uitzicht op zee. Cai wilde nog even fotos maken van ons en zijn schaduw. Heeft de mini fotograaf toch goed gedaan! 🤭
Na heten kwamen nog langs een leuk schattig ijshuisje wat net zo afgelegen lag als het restaurant.
Woooowww wat een megalekker ijs! De hoorntjes worden zelf gemaakt en het ijs ook! Heerlijk! Ook nog 2 gebakjes gescoord voor vanavond! Jammie! Als je ooit in torrevieja bent ga dan je ijsje en gebakjes scoren bij Biscky. Vlaamse eigenaren! Hartstikke aardig! En goddelijk om te eten het ijs en het gebak!
Eindelijk hebben we ook dankzij hun de avondmarkt gevonden. Al een paar keer dichtbij gezeten maar niet gezien. Onze oogkleppen zaten teveel op denk ik! Even over het marktje gelopen en onderhandeld over een voetbalpakje! Een voetbalpakje rijker en nu gaan we op ons gemakje eens uitzoeken welke strandje we morgen heen gaan voor de herkansing om te surfen op het bodyboard.
Mooie herinnering rijker!
Foto’s
3 Reacties
-
Oom Jeroen:9 juli 2025Goedenavond Robert, Maris en Cai. Ondanks de regen hebben jullie toch een mooie aquadag gehad. Weer een mooie herinnering erbij. Maak er nog een mooie avond van. Groeten Oom Jeroen.
-
Janny:9 juli 2025Lekker toch een verfrissend buitje,is ook wel even lekker om weer eens alles te zien groeien en bloeien .En verder ook weer een mooie dag gehad
-
Judith:9 juli 2025Een mooie dag in het aqua park waar Cai (en Robert) zich kon uitleven.













