Roadtrip naar Pismo beach via Santa Barbara en Solvang

2 maart 2023 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Onze levensgenieter besloot vanmorgen tot 6.30u te slapen. Wij pech dat wij dan rond 4.30u zelf wakker waren. De dag begon dus weer vroeg en heel rommelig.

Gister hadden we een bobbel op onze rechter voorband ontdekt. Gewoon met stom toeval hadden we dit gezien. Een bobbel op een band is iets wat binnenin niet goed is en bij veel druk op de band dus tot een klapband kan leiden. Dit willen we natuurlijk niet, want safety first. Dus gisteravond nog naar de verhuurmaatschappij gebeld. Band wisselen zat natuurlijk niet in ons pakket dus 70 dollar kosten. Nou een reserveband eronder leggen kunnen we zelf ook wel. Vanochtend dus de band eronder gelegd. Is natuurlijk een thuiskomer, dus niet geschikt voor een afstand van ruim 300km. Weer met verhuurmaatschappij gebeld en die stuurde ons naar een adres om de auto te laten maken. Komen we op dat adres bleek het niet te kloppen. Weer gebeld en toen ook naam van bedrijf gekregen bleek het op een heel ander adres te zijn. Daar aangekomen kregen we een andere auto. Alle auto's waren gereserveerd behalve een pick up. Na bellen met de verhuurmaatschappij kregen we toestemming om zoals Cai het zegt de coole stoere auto mee te nemen (we hadden een midsize car gehuurd maar vertrekken nu ineens met een fullsize car). Onze Toyota camry (of te wel race auto zoals Cai zegt) werd ineens een hele grote auto. Na veel geduld en wachten konden we dan eindelijk vertrekken naar Pismo Beach. Wat een schitterende route.

Eerste stop hebben we gemaakt in Santa Barbara. Over de boulevard gereden en Cai wilde nog poseren in de bak van de pick up.

Daarna doorgereden naar Solvang. Solvang is een Deens dorpje in Amerika. Ook wel bekend van de kerstfilms. Alles is heel kneuterig wat het ook weer veel sfeer geeft. Alles in Deense stijl. Geen enkele boom zonder lampjes gevonden. Alles heeft daar kerstverlichting en zelfs een kerstwinkeltje met hele kneuterige kerstspulletjes het hele jaar door. De eerste 2 kerstboomhangers van 2023 voor kerst zijn al heel vroeg gescoord! 😁

Na een lekkere bakje koffie en chocomelk met een heerlijk Deens koekje erbij zijn we weer vertrokken naar ons hotel voor komende nacht!

Bij het hotel aangekomen wilden we nog lekker gaan eten. Superleuke saloon kwamen we tegen. AJ Spurs. inrichtings menu, sfeer en beleving klopten allemaal bij elkaar. Wat een leuk tentje. En een berg met eten wat we helemaal niet opkregen. Jeetje dat was heel veel eten! Snapten meteen waarom alle mensen met doggy bags naar buiten gingen. 😂

Na het eten naar het hotel want de kleine knaptoet zijn oogjes waren weer heel zwaar!

Morgen weer een lange rit voor de boeg!

San Francisco here we come!

20230302221231_IMG_120820230302221206_IMG_1202IMG_20230302_190810IMG_20230302_144325IMG_20230302_182424

1. Judith Duerinck:
    3 maart 2023
    Super weer om te lezen. Je kunt er maar vroeg bij zijn met kerst hangers 😉.
    Goede reis richting San Francisco!
  2. Janny Nijskens:
    3 maart 2023
    Weer een leuk verslag, en die kersthangers, je kan zo ook gewoon een heel jaar laten hangen he, heb je er zeker plezier van. Genieten doen jullie in ieder geval
  3. (o)ma en (o) pa:
    3 maart 2023
    Wat maken jullie een mooie reis. En in de pick-up kun je heel wat kerstspullen en doggy bags kwijt.
    En Cai zal alles wel heel stoer vinden.
  4. Carolien:
    3 maart 2023
    Jee balen met de band maar super gaaf opgelost👍wat een belevenissen en mooie herinneringen zeg die nemen ze jullie niet meer af ❤❤En Cai die zal ook genieten voor 10 denk ik zo 😄