Hooverdam / Las Vegas / Cirque du soleil

7 maart 2023 - Las Vegas Strip, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag was het op het gemakje wakker worden. Nadat Cai weer gebadderd had en wij gedoucht hadden vertrokken we richting onze favo winkel: de Walmart! Even een ontbijtje scoren en voor Cai nog een shirt en broekje en dan op naar de Hooverdam!

Toen we daar aankwamen moesten we eerst door een security poort met de auto. Dit ivm de veiligheid voor hun infrastructuur. Wat een flauwekul dachten wij en toen we door mochten rijden snapten we steeds beter wat ze bedoelden. Jeetje wat was dat allemaal groot en mooi om te zien hoe zo iets gebouwd is. Als daar wat gebeurd dan ligt de boel plat! Het grappige is dat dat de Hooverdam in 2 staten ligt. In Nevada en 100m verderop Arizona. En nog grappiger is dat in beide staten een uur tijdsverschil is. Er ontpopte vandaag nog een klein beginnend fotograafje. Cai gaat met veel plezier op de foto's maar hij wil dan soms ook zelf een foto maken. Bij de Hooverdam heeft hij er 1 van ons gemaakt die nog wel goed gelukt is. Hij leert hier veel skills. 😉

Uiteindelijk nog de brug boven de Hooverdam opgegaan. Ook een mooi zicht als je het van boven af ziet. Heel bijzonder.

Vervolgens zijn we via Boulder City terug gereden. Wat een kneuterig stadje. Zoals ze zelf zeggen: the city that build the Hooverdam. Veel historie daar nog te zien van vroeger dat er veel gebouwd werd. Maar ook de gezellige straatjes. Hebben de lekkerste lunch van de afgelopen week daar gegeten. Een gezonde en vooral niet vette chicken pie. Taartje met kip!

Toen we in het hotel aan kwamen hebben we Cai even een klein powernapje laten doen gezien we vanavond grootse plannen hadden.

Na zijn dutje via de andere straatkant van de strip naar de Bellagio gelopen. Veel rustiger dat straatje maar wel veel gezelliger. Veel live muziek! Bij Bellagio aangekomen was de fonteinshow net klaar. Helaas pindakaas voor ons. Dan maar terug naar het begin van de strip. We wilden gaan eten in het MGM hotel. Veel restaurantjes naast uiteraard de vele gokkasten. Goed tentje gevonden om te eten wat ook weer een redelijk goede maaltijd was en ook niet vet was en zelfs groente had.

Na het eten zijn we in het MGM hotel gebleven. Machtig groot en daar zit dus ook een theater in. We hadden kaartjes gescoord voor Cirque du Soleil. De show KA. Wow wow wow wow amazing die show. Prachtige kostuums, decors, special effects, muziek maar bovenal ook weer een prachtige combinatie van alle elementen. Ook nog een stukje twirlen mogen aanschouwen hierin! Schitterend! Cai was helemaal onder de indruk. Alle medewerkers vonden hem weer cute. En de cast liep nog voorbij in de foyer en hij wist alweer de nodige zwaaien uit te delen tot vermaak van de cast. Hij deed het super om 1,5u te kijken,oh my god te roepen, te klappen en onder de indruk te zijn!

Uiteindelijk aan het einde van de show vroeg hij wel of het bijna klaar was. Hij wilde toch wel gaan slapen. Al met al weer een dagje met mooie herinneringen. ❤️

20230307194150_IMG_140320230307194236_IMG_140720230307193503_IMG_139920230307193819_IMG_1401IMG_20230307_171011IMG_20230307_182524IMG_20230307_170937

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Judith Duerinck:
    8 maart 2023
    Hij kijkt vast zijn ogen uit daar! En wat gaaf dat cirque du soleil toch nog gelukt is.
  2. Debby:
    8 maart 2023
    Super zeg! Genieten daar!
  3. Carolien:
    8 maart 2023
    Super genieten 😊😊en dan ook nog naar cirque du soleil geweldig