San Francisco / Alcatraz / Golden Gate Bridge / brandweer

5 maart 2023 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag begon de dag wat later. Om 6.45u waren we wakker. Precies op tijd om de start van Max Verstappen te kijken! Nadat iedereen gedoucht was konden we naar het ontbijt! Wat smaken 2 boterhammen  met pindakaas voor onze knaptoet toch goed!

Na het ontbijt terug naar de kamer. Onze spulletjes pakken voor de dag! Gelukkig konden we nog een stukje van Max kijken die natuurlijk weer de 1e race won! Toppie!

Laat het na de finish van Max nu net tijd zijn om te gaan rijden naar Pier 33 in San Francisco! Daar aangekomen konden we al een boot eerder vertrekken naar de oude gevangenis van Alcatraz. Wat bijzonder mooi. Kunnen er veel over schrijven en veel foto's van plaatsen maar je moet dit gewoon gezien hebben! Foto's zeggen maar half zo veel als de sfeer die je daar ervaart en voelt. Ook de skyline van San Francisco en de Golden Gate Bridge was prachtig vanaf Alcatraz. Heel bijzonder mooi! Ook dit moet je gezien hebben omdat de foto de sfeer niet laat voelen. Schitterend of zoals Cai nu elke dag wel een paar keer roept: amazing! 😂

Overigens roept ie ook een hele dag oh my god, thank you, its oke baby, cool en praat ie alle straatnamen van de TomTom na zoals boulevard enz. Dus die jongen doet al een aardig woordje Amerikaans. 😉 Iedereen die maar naar hen kijkt zwaait ie naar en sommige krijgen een boks en we horen de hele dag hoe adorable en cute hij wel niet is. En dat zijn haren gaaf en mooi zijn.

Maar verder met de dag na Alcatraz. We kwamen met de boot terug aan bij pier 33. Mooi excuus om bij de gezelligheid op pier 39 weer eens aan tafel te gaan en daarna onze weg te vervolgen met de auto naar een view point voor de Golden Gate Bridge! Ook hier weer geen ander woord voor dan amazing!

Onze weg hebben we vervolgd terug richting het hotel. We kwamen erachter dat het voorstadje van San Francisco waar wij verblijven San Bruno heet. Vlakbij het hotel heb je de firedepartment van San Bruno. Daar staat standaard een brandweerauto buiten. Mooi fotomoment voor de kleine brandweerliefhebber. Laten we nu net bezoek krijgen van 2 politiemannen die even kwamen tanken op dat terrein. Dus wij even van de gelegenheid gebruik gemaakt en gevraagd of Cai op de foto mocht met de auto. Heel vriendelijke en lieve mannen. Ze wilden met hem op de foto maar dat durfde ons kleine held op sokken toch maar niet. Ook mocht hij in de auto zitten maar ook dat wilde hij niet. Wel wilde hij dat ze de sirenes aanzetten en de lampen. Dikke pret want dat deden die aardige mannen met veel plezier. Nadat we de mannen hadden uitgezwaaid wilde Cai naar de winkel om kleertjes te kopen 🤔. Wij naar de Target. Geen kleertjes gekocht maar wel dikke pret met een speciale roltrap voor winkelkarretjes. Die zet je erop en trekken de kar omhoog of duwen de kar omlaag terwijl jij een roltrap verder ernaast gaat staan. Heel bijzonder.

Daarna pizza afgehaald en op de kamer gegeten. Koffers gepakt want morgen vliegen we naar Viva Las Vegas! Daar gaan de laatste 3 dagen van onze vakantie alweer in 😥

20230305193902_IMG_1371IMG_20230305_144910IMG_20230305_144630IMG_20230305_135306IMG_20230305_112800IMG_20230305_134731IMG_20230305_110457IMG_20230305_103804IMG_20230305_103448

1. Janny Nijskens:
    6 maart 2023
    Onze held op sokken, maar wT geniet jij overal van zeg. Wat zal hij veel te vertellen hebben.
    Geniet nog een paar dagen can jullie vakantie.
  2. (o)ma en (o) pa:
    6 maart 2023
    Wat een wereld van verschil,zulke mooie dingen zien,en dan de deprimerende gevangenis van Alcatraz. So cool, amazing .
    Wat pikken kinderen de taal toch snel op!
    Zeker onze held op sokken.🦸‍♂️
  3. Carolien:
    6 maart 2023
    Wat een mooie herinneringen zeg en Cai die al zo goed de taal oppikt knap hoor 😊wat hebben jullie al veel gezien geniet nog van de laatste dagen.